dimarts, 7 de juny del 2016

Avaluació inicial


 
¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

No, perquè per fer que el coneixement tecnològic i científic garanteixi el progrés econòmic i social cal que estigui destinat a això, i considero que actualment està més destinat a generar beneficis econòmics a qui el posseeix.

A més a més, també hi ha d’haver un esforç perquè hi hagi una formació per part de la societat. Per exemple, actualment hi ha un accés infinit a la informació, però molt poques persones saben utilitzar aquesta informació de manera adequada.

En definitiva, a societat i l’economia no pateixen canvis per culpa de la tecnologia i la ciència, però no sempre són cap a millor ni sempre representen un progrés.

¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

No, tot està subjecte a la ideologia, encara que sigui a l’hora d’escollir què s’investiga.

Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Hi estic una mica d’acord: les TIC són una eina i actualment són molt útils per a l’ensenyament, però com a eina no són indispensables.

¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

La digitalització de la informació; menys espai i més velocitat.

Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

Són les eines tecnològiques que s’apliquen a l’ensenyament. L’objecte d’estudi són les TIC aplicades a la didàctica.

Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.

La transmissió es dóna quan ensenyo quelcom que m’han ensenyat prèviament: ensenyo els tipus de subordinades. La construcció es dóna quan creo un nou coneixement: invento un mètode nou per saber distingir les subordinades.

Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Hi estic d’acord perquè no ens podem desvincular del context; aquest crea unes necessitats concretes i la persones pensem maneres de superar-les.


¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

Sí, però de moment no les utilitzo.

Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?


Sí, per no ser informàtic domino bastant les eines informàtiques.

Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ____10__

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _10_____

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : __10______

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __0___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: _8____

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _3____

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___7____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___10___

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: __8______

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __8______

Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Em veuria amb cor de defensar tot allò que no siguin conceptes específics, com per exemple la definició de “Tecnologia educativa”. La raó és que si existeix una definició concreta el concepte que jo no sé, me n’he d’inventar una, i de moment no he estudiat prou aquest àmbit com per proposar una nova definició. Els meus esquemes poden canviar, és clar.

Conclusions

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

A priori suposo que l’assignatura voldrà fer reflexionar els alumnes sobre l’aplicació de les TIC en l’àmbit de l’educació, voldrà ensenyar el ventall de possibilitats que ofereixen amb aquest objectiu i alhora donar indicacions de com utilitzar-les correctament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada